Bestuur Oranjevereniging Noordwijk

Penningmeester
Gerard Warmenhoven
Bestuursleden
Piet de Ridder (vicevoorzitter)
Iwan Hoogervorst
Commissiezaken
Robin van Maris
Marijke van Sas
Melissa de Snaijer
Hans Hage

De doelstelling van de vereniging is

De Oranjevereniging Noordwijk is een organisatie die zich richt op het organiseren van activiteiten en evenementen ter viering van de nationale feestdagen, zoals Koningsdag en Bevrijdingsdag. Daarnaast organiseert de vereniging ook andere activiteiten, zoals de najaar feesten Een belangrijk doel van de Oranjevereniging Noordwijk is het bevorderen van de gemeenschapszin en het versterken van de sociale cohesie binnen de lokale gemeenschap. Door het organiseren van evenementen waarbij mensen samenkomen en plezier hebben, hoopt de vereniging bij te dragen aan een hechtere en meer betrokken gemeenschap.

Daarnaast heeft de Oranjevereniging Noordwijk ook een historische rol, aangezien de vereniging al sinds 1909 bestaat. Hierdoor speelt de vereniging ook een rol in het behouden en doorgeven van lokale tradities en cultuur.

Naast het bevorderen van gemeenschapszin en het organiseren van feesten en evenementen, heeft de Oranjevereniging Noordwijk ook als doel om de band tussen de gemeenschap en het Koninklijk Huis te versterken. Dit wordt onder andere gedaan door het organiseren van activiteiten die gerelateerd zijn aan het Koningshuis, zoals het uitzenden van de koninklijke toespraak op Koningsdag en het hijsen van de vlag op Koningsdag en andere nationale feestdagen.

Een ander belangrijk doel van de Oranjevereniging Noordwijk is het betrekken van jongeren en kinderen bij de activiteiten van de vereniging. Dit wordt onder andere gedaan door het organiseren van speciale evenementen voor kinderen, zoals spelletjes, sportactiviteiten en workshops.

Tot slot is de Oranjevereniging Noordwijk ook actief op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Zo wordt er bijvoorbeeld bij het organiseren van evenementen rekening gehouden met het milieu door het verminderen van afval en het gebruik van duurzame materialen.

Ook zijn wij actief op Facebook en Twitter.